San Diego

10.San Diego

V San Diegu

Jsem na letišti San Diego a čekám na další z naší akce po Západě USA. U pásu čekají na velké batohy tři kluci v tričkách a kraťasech. Vypadá to jakoby se chystali na nějaký čundr. Všechny ty batohy jsou ale stejné maskáčové, vojenské a to současné.  A tak kluci jedou  na trochu delší čundr na nějakou misi.  V San Diegu je asi 20 000 vojáku amerického námořnictva.

Museum námořnictva letadlová loď Midway je na nábřeží a my jí navštívili. Jak my Češi jsme takoví starostliví tak nás zajíma spíš osud těch cca 4000 běžných vojáků sloužících v tomto plovoucím městě. Piloti byli opravdu VIP protože jich bylo jen asi 200, dokonce méně než kuchařů na této lodi.

Představuji si ty kluky  z plání Iowy nebo dalších konců  Ameriky  jak si tu asi připadají jak v jiném světě.

Na jednom letadle byly namalovány hvězdy se jmény, což vypadalo jako jména pilotů na tomto stroji. Ne ne ta jména se týkala akce na záchranu tohoto vraku letadla ze šrotoviště v Tucsonu a jména patřila těm, kteří letadlo pak natírali.

U jedné atrakce jsme absolvovali simulovaný let ve stíhačce a obsluhující  kluk se nás ptal jak se řekne česky něco jako  Jak se ti to líbilo ? A tak jsme mu to řekli a on řekl, že je to moc složité a tak jsme navrhli  ať řekne . Smrdíš jako prase ! A to se mu zdálo ještě složitější ale nakonec  to pilotům po letu řekl.  Nevím , zda si to ale bude pamatovat pro další české letce.

Pak musím poznamenat další dost důležitou informaci pro návštěvníky . U letadla F 18 v levé straně paluby se dá dobře podrbat záda o otevřenou nějakou pumovnici nebo co to je.

Celou naší návštěvu tohoto válečného stroje provázel hlas mexické trumpety od parku před lodí.

Personál jsou ochotní senioři, kteří často na této lodi i sloužili a ochotně vše vysvětlí a poradí kam určitě jít . Nevěděli ale, že na nás čeká  dnes kromě centra, starého San Diega ještě Seaworld a kosatka Shamu.

Na jedné stíhačce jsou na zádí napsaná jména.  Můj tip, že to jsou piloti na tomto letadle nebyl správný, jsou to jména dobrovolníků, kteří letadlo, které se dovezli z Arizony natřeli barvou.

Z Tropicu do Las Vegas. 23.července 11 – sobota teplota 40 celsia večer v 9 hodin klesla na 37

Ráno jsme vstali v Tropicu, mormonské vesnici a sbalili věci. Fén, který nám velmi pomalá recepční půjčila byl dokonce z Evropy a tak jsme museli použít americkou přechodku. No nebyla moc nutná protože fén stejně nefungoval. Vy razili jsme na výbornou bufetovou snídani do Ruby inn. Původně chtěli 14 dolarů na osobu ale pak snížili na 10 USD. Potom jsme pokračovali cca hodinu a půl do Zionu. Na cestě mi dali na Shell benzínce zdarma jeden energy monster  a pak jsme zastavili na focení bisonů.

Vjeli jsme do parku a protože sobota prázdniny bývá nabitá, tak jsem zaparkoval hned při prvním volném místě u muzea Zionu a vyrazili autobusem na konečnou do Temple of Sinawava, jediném neevropském názvu v parku, jinak to nějaký pan mormon Fisher přejmenoval na různé sály patriarchů, přistání andělů a jiné bohulibé dawkinsovi nelibé názvy.

Na konečné jsme postupovali trailem, kam to šlo. Kde končila cesta a začínala řeka  a dál pokračovali ti v galoších s holemi jsme my zastavili a udělali několik fotek.

Po další zastávce u plačící skály / weeping rock / jsme pokračovali ze Zionu do St.George do buffetu na steaka, který byl tentokrát obzvláště propečený. Tedy, abych byl přesný, kuchaři jsem řekl u výdeje medium well ale stejně mi dal trochu krvavý ale protože byl vynikající tak jsem nic nereklamoval, držel hubu a jedl.

Další trasa vedla do Las Vegas, kde jsme se ubytovali  a to po cca hodinovém jednání se dvěma zkušenými recepčními.

První moje akce byla na oddělení skupin, kde většinou mají klíče připravené ale ne tak dnes. Po pobíhání pryč a zpět mi potvrdila, že u ní jsem každopádně špatně a že musím na jednotlivé rezervace k pultu na recepci.

Dobrá v minulosti to vždy bylo připraveno u ní ale ok, nová doba !!!!!!!

A taky jo  recepční povídá : Vaše jméno ?  a já CERNY a to jsem to hláskoval a nenašla nic tak jsme nahlásili jiné a to našla a začala dělat pokoj. Pak se mně zeptala na moje příjmení  znovu a já jí řekl, že mám stejné jaké jsem ji už říkal. No ale zopakoval jsem CERNY a zase nic.

Tak jsme řešili dál a mimochodem pak po odbavení všech klientů dala  prostě  klíč i mně co se jmenuju CERNY  od singlu na 8 patře. No každopádně za to, zda mně ve spisech našla bych nedal ani cent.

Další část jednání byla na téma dvou velmi náročných požadavků.

Chtěli jsme být všichni  u jednoho výtahu, abychom se nemuseli složitě nahánět a pak jsem připravil další oříšek, dva dvoulůžky  bych chtěl vedle sebe je to velká rodina  a chtějí být pohromadě.

Několik připravených pokojů se náhle stalo ještě neuklizenými , pokoj jedné rodiny, která už ho radostně hřála na prsou se náhle stal nutným pro tu větší rodinu a zatímco tato klíč odevzdávají cí rodina čekala na jiný pokoj náhlé z recepční vypadlo, že není žádný uklizen. No nezhroutil se nám svět, a akceptovali jsme jiný pokoj i u jiného výtahu. To  vypadalo velmi nadějně do doby, kdy recepční prohlásila ,že to je jen jedna king postel.  To jsme naprosto ihned odmítli a recepční poznamenala, že jsem o king posteli sám mluvil. No to bylo už vážné. To už byla z její strany lež jako věž.  Ale bylo nutno bojovat dál.

Pak přišel další recepční s dotazem jak jsme velká skupina , asi by mohl brát další za našimi v řadě, kterých velmi přibylo. Bylo nutno z mé strany rychlé státnické rozhodnutí a tak jsem řekl, že nevím kolik je našich a pokud chce naše obcházet tak to  tedy  ne a ať vezme další naše na řadě . A tak se stalo a ostatní  čekající z jiných skupin nebo i soukromnící dále čekali a sledovali naše představení. No zkrátím to po super variantách mi nakonec  vše jak jsem chtěl dali ale bylo to napínavé .

Pak jsme vyrazili na Venetian, jeden z největšícho hotelů na světě ve stylu Benátek ale na rozdíl od Benátek se nepotopí a může se lehce na víkend zajet i mexická rodinka z LA .  Myslím, že Venetian zapadá do současného stylu světa, kdy věci jsou jakoby reálné.  Resp jsou reálné jen pro oči. Koupil jsem si například  holící strojek.  Nebyl úplně nejlevnější ale ani nejdražší. Za cca 50 usd . Má jen jednu vadu. Neholí.  Tedy jen něco . Na oholení celé je asi nutno připlatit.

Obsluha prodeje lístků mně dojala dotazem  jste z USA ? A pak mi to vysvětlil, obyvatelé usa mají jiné ceny než Evropani. Tak jsem mu řekl, že to je divné a odešel.  Stejné  promotion akce mají napřiklad i ve studiích Universal v Los Angeles.  No dobře nechme to tak, slepice je vlastně taky pták.

Ve staré části Las Vegas na Frémont street jsme se vydali do hotelu Golden nuget podívat se na největší kus zlata na světě / tedy současný, údajně našli dříve větší ale ten roztavili / Hledali jsme ale nějak jsme se tam zamotali a místo největšího nugetu jsme našli akvapark s barem a akváriem s několika docela velkými žraloky. Pak jsme našli i nuget. Váží 23 kilo a našli ho v 70 letech v Austrálii, rodinka za svým karavanem pomocí detektoru kovů.

V Las Vegas volno neděle 24.7 11

Ráno jsme šli na snídani k MCdonald ,  dopadla celkem dobře jen nám dali o 4 kafe více. Relaxační den probíhal nákupy jídla dopoledne a pak gamblingem odpoledne. No Naštěstí jsem byl v plusu. Celkově včera 80 usd plus a dnes původně 130 ale nakonec 60 usd plus. No lepší než drátem do voka.

Nechal jsem si udělatl štítek na zajezdyprodej.cz a taky nápis na třičko. Jinak dnes relaxuji a relaxuji.

V yumě, která má 70 000 obyvatel je největších 5 zaměstnavatelů stát a to marine, letectvo, borderpatrol a pak obecní úřad a univerzita . Ostatní zaměstnavatelé odhadují  servisují tyto obyvatele a jejich rodiny.

V ajo nás viděly dvě mladé místní holky přijely autem k autobusu vyvalily oči a já se šel zeptat  co chtějí . A ony na nás  .Co tady děláte ?  No byli jsme tu s velkým busem tak nechápali co by tu někdo jiný nez 4000 důchodců a pár rodin pohledávalo.

Tohono odham chtěli stavět přehradu a nedovolili jim

Tak tak sleduju ten kapitalismus a je  to teda pěkná všivárna, nebyla by, kdyby  fakt ten nejlepší zvítězil v soutěži ale tak to nefunguje.

Ti co jsou jím placení to samozřejmně tak vidí.

Tak tu jezdím po mormonském utahu a koukám jako blázen jak to všechno do sebe zapadá. Na obchodě s potravinami a vším možný je nápis Prodej cigaret zde – chceme doklad od každého !!!!

No to je paráda to je lidstvo pomalu v prdeli.

Pak mně dojali na vizitor centru – byli jsme tam 30 lidí cca 20 minut a když jsme přišli sympatický ranger za přepážkou radil jedné rodině s malou holčičkou co a jak v parku, za nimi spořádaně čekalo 7 zákazníků – a to bud jednotliví nebo celá 4 členná rodina taže celekem cca 15 lidí. Krásně odbavoval první rodinu s malou školačkou, kterou dokonce pasoval na malou rančerku, dal jí malý odznak a musela složit přísahu , no bylo to dojemné a celou tu dobu těch 15 lidí spořádaně čekalo.

No zkrátím to  -za těch 20 minut, kdy nás 30 prošlo visitor centrem  a to muzeum a pak nakoupilo suvenýry a odcházelo k autobusu byli u hodného rangera právě na řadě 3 zákazníci z těch celkem 7 .

Nyní je už 7 večer a to se stalo už před 2 hodinami a já věřím, že už jsou všichni plni informací a dojmů.

Audiotrip

úvod

San Diego o pevninské rozloze 840km2 má 1,3 milionu obyvatel. Pracuje a žije  zde 35 000 vojáků americké US Navy. Město leží u samých hranic s Mexikem a má pohodovou jižanskou atmosféru, najdeme zde oblíbený vodní svět Seaworld. Do LA na severu je to odsud po dálnici 180km.

Sea World

Jsme ve vodním světě Sea World. Vstupenky pořídíme u vchodu. Na návštěvu počítáme alespoň 4 hodiny. Doporučujeme především jedinečné představení se cvičenými kosatkami. Dále je zde např. akrtický pavilon s běluhami, podvodní tunel se žraloky atrakce Skytower - 98m vyhlídková věž aj. V areálu jsou WC, restaurace a stánky s občerstvením.

Coronado Beach

Díváme se na jednu z nejoblíbenějších pláží v USA - Coronado Beach. Přlehlé luxusní středisko Hotel Del Coronado bylo postaveno v letech 1887/1888. V době otevření bylo největším hotelovým komplexem na světě, první vybavené elektřinou. Tento dřevěný viktorián má 7 podlaží s 680 pokoji. V roce 2005 byl areál rozšířen o 37 samostatných domků-vilek s dalšími 205 pokoji. Bydleli zde T.A. Edison, Ch.Chaplin a celá řada amerických prezidentů.

USS Midway

Stojíme na parkovišti u letadlové lodi USS Midway. Vstupenky na její prohlídku lze zakoupit v pokladnách pod schody. Na návštěvu počítejme 3-4hodiny. Uvdidíme hangárovou část s vystavenými vysloužilými letouny a simulárory letu, obytnou část  s kuchyní a horní palubu s runwayí. USS Midway byla vyrobena v roce 1943 ve Virginii s náklady 90 miliónů dolarů. Pod vlajkou USA sloužila 47 let, účastnila se 2.sv.války, bojů ve Vietnamu, osvobození Kuvajtu a řady humanitarních misí. Na její palubě v jednu chvíli sloužilo 4500 mužů. Jejich průměrný věk byl pouhých 19. Jako muzeum loď funguje od r.2004.

Old Town

Nacházíme se v nejstarší části města San Diega v Old Town. Kolem roku 1830 zde stálo několik desítek chýší a větších domů z cihel adobe. Město San Diego se pak začalo budovat od 50.let 19.stol. dále u pobřeží. Dnes je Old Town turistickou atrakcí a funguje jako živý skanzen. Najdeme tu dobré mexické restaurace, obchody se suvenýry, muzea. Vyjíždí odsud turistická hop-on hop-off tramvajka.

Star of India

Trojstěžník Star of India je nejstarší lodí na světě, která stále vyplouvá na moře. Byla postavena v roce 1863 v loděnicích na britském ostrově The Isle of Man. Trup má ze železa. Za svou existenci 21.obeplula zeměkouli, ztroskotala na Havaji a uvízla v ledu na Aljašce. Sloužila jako nákladní loď a také převážela emigranty mezi Evropou a Novým Zélandem. Dnes je z ní muzeum.

Gaslamp Quarter

Jsme v distriktu plynových lamp Gaslamp Quarter. Původně zde v roce 1867 vznikla síť ulic podle projektu Alonze Hortona. Živý obchodní ruch při přístavu brzy vystřídala prostituce a hazard. Dnešních pozůstalých 16 bloků historických budov je pěkně zrekonstruováno, jsou zde vynikající restaurace, bary, divadla, galerie.

US/MEX border

Jsme v San Ysidro na samých hranicích USA s Mexikem. Pokud se chceme vydat do Tijuany, je vhodné automobil zanechat zde na americké straně na placeném parkovišti a do Mexika přejít pěšky po mostě. Při návštěvě Tijuany je dobré se mít na pozoru, místo není příliš bezpečné. Doporučujeme se vrátit před setměním. Při návratu počítejme s možným zdržením u pasové kontroly. V Mexiku můžeme běžně platit US dolary.

Coronado

Přijíždíme na ostrov Coronado .Je samostatným městem s 25 000 obyvateli. Jsme jen asi 8km od centra San Diega. Zdejší půdu zakoupil v roce 1885 obchodník Babcock a vybudoval na ní letovisko světové úrovně. Dnes zde nalezneme luxusní sídla, butiky, hotely a restaurace. Pobřeží lemuje krásná písečná pláž.

Coronado Bridge

Jedeme po pětiproudém železo-betonovém mostě San Diego-Coronado Bridge. Je 3,4km dlouhý, výška nad mořkou hladinou 61m. Byl vystavěn mezi lety 1967-69 s náklady 48 miliónů dolarů. Dříve se zde platilo mýtné, v budoucnu se opět o zavedení poplatků uvažuje.

Seaport Village

Starý přístav Seaport Village leží na nábřeží 5 minut chůze z parkoviště USS Midway. Nabízí procházku po nábřeží, obchody a restaurace.

Mission Beach

Jsme v komunitě Mission Beach, která vznikla na úzké písčině mezi otevřeným Pacifikem a částí kolem laguny, zvané Mission Bay. Po obou pobřežích se táhnou pěší promenády s restauracemi, obchody a půjčovnami rekreačního vybavení. Místo je vhodné pro projížďky na kole a na kolečkových bruslích. V jižní části při oceánu se nachází zábavní park Belmont Park s velkou horskou dráhou.

La Jolla

Nacházíme se v zámožném sousedství Sand Diega - La Jolla. Ceny zdejších výstavních domů se v průměru pohybuji kolem 2 miliónů dolarů. Své sídlo zde má University of California UCSD a celá řada vědeckých a uměleckých intitucí. La Jolla má charakter letoviska. Velkou atrakcí je krásná písečná pláž, vhodná též pro šnorchlování a potápění.